Wat is Longlife Diesel Green?

  • Longlife Diesel Green is een concentraat dat zorgt voor een lang en vooral stressvrij leven van uw dieselmotor.
  • Het is geschikt voor alle dieselmotoren
  • Het product is conform EN 590, wat betekent dat een brandstof waaraan Longlife Diesel Green is toegevoegd voldoet aan de technische specificaties die fabrikanten van dieselmotoren verplicht stellen voor de garantieverlening.

Wat is het verschil tussen Longlife Diesel Pure en Longlife Diesel Green?

  • Door de optimalisatie van de werkzame stoffen hebben wij de reinigende werking nog verder kunnen opvoeren, zodat de injectoren nog beter gereinigd worden door het gebruik van Longlife Diesel Green.
  • Bovendien is Longlife Diesel Green door de nieuwe formule niet alleen eenvoudiger maar vooral ook veiliger in het gebruik. Als een van de zeer weinige additieven wordt Longlife Diesel Green niet meer tot de gevaarlijke stoffen gerekend!

Wat betekent Longlife Diesel Green voor de motor en de olie?

  • De verbranding van een brandstof die verrijkt is met Longlife Diesel Green verloopt completer en schoner. Er blijven geen resten achter en afzettingen die er al zijn worden geleidelijk opgeruimd.
  • De motorolie wordt nauwelijks belast door de duidelijke afname van de blow-by gassen, die bovendien ook nog minder schadelijk zijn.
  • De motorolie kan verontreinigingen beter opnemen. Op de lange termijn worden afzettingen opgeruimd en nieuwe afzettingen worden voorkomen.

Ligt het dieselverbruik lager met Longlife Diesel Green?

  • Door de reiniging van de motor benaderen wij weer de nieuwstaat en daarmee ook de ideale waarden van de motor.
  • LLD Green reinigt de zuigerringen => betere werking => betere afdichting tussen zuiger en cilinderbus => minder blow-by gassen => betere prestaties
  • De resterende blow-by gassen zijn niet meer zo schadelijk vanwege de volledigere verbranding => olie wordt minder belast
  • De besparingen zijn natuurlijk afhankelijk van de motor en het aantal bedrijfsuren. Uit onze interne tests is gebleken dat een besparing van ca. 3-6% haalbaar is. Dit bevestigen ook onze klanten in hun ervaringsrapporten. De brandstofbesparing is natuurlijk het duidelijkste merkbaar tijdens regelmatige vaarten door kanalen. Maar over het algemeen is de verlaging van het verbruik in de praktijk moeilijker vast te stellen omdat lading en waterstanden verschillen. De verbeterde prestaties worden vaak benut om krappe tijdschema’s aan te kunnen houden of wachttijden bij sluizen weer in te lopen.

Veranderen ook de emissiewaarden, zoals de uitstoot van NOx en roetdeeltjes?

  • Momenteel voeren wij een grootschalig emissieproject uit met metingen voor en na om te kunnen aantonen dat Longlife Diesel Green leidt tot duidelijk lagere emissies zonder verdere modificaties of investeringen.
  • De eerste resultaten zijn al beschikbaar.
    • De roetuitstoot kan met maar liefst 67% worden verlaagd
    • – **De CO-uitstoot met maar liefst 83%**
    • – **De NOx-uitstoot met maar liefst 30%**

Is er voor het gebruik met Longlife Diesel Green een endoscopisch onderzoek van de motoren nodig?

  • Nee, maar toch adviseren wij een endoscopisch onderzoek voordat Longlife Diesel Green wordt gebruikt. Het onderzoek is weliswaar niet vereist, maar zo kunt u later beter vergelijken hoe goed Longlife Diesel Green werkt.

Wat is het verschil tussen Longlife Diesel Green en een brandstof als Shell GTL of de vele andere additieven die op de markt zijn?

  • Longlife Diesel werd ontwikkeld om klanten een optimaal voordeel bij kosten/gebruik te bieden. De werkzaamheid is wetenschappelijk aangetoond en in de loop der jaren in de praktijk steeds weer bevestigd.
  • Maar onze beste referenties zijn de vele enthousiaste klanten. In onze Longlife Diesel Green-brochure hebben wij de ervaringen van een kleine selectie reders samengevat.
  • Met Longlife Diesel Green, een verdere ontwikkeling van het succesvolle Longlife Diesel Pure, hebben wij het gebruik nog eenvoudiger en vooral veiliger gemaakt. Als een van de zeer weinige additieven wordt Longlife Diesel Green niet meer tot de gevaarlijke stoffen gerekend!
  • Tijdens het lopende project tonen wij aan dat Longlife Diesel Green de emissies duidelijk verlaagt. Andere additieven hebben ook een verlagend effect op de emissies, maar als geen ander product combineert Longlife Diesel Green een reinigend effect op de motor met een verlaging van de emissies. En dat met een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding.

Hoe staan verzekeringsmaatschappijen tegenover Longlife Diesel Green?

  • Verzekeringsmaatschappijen houden zich op de eerste plaats aan de vrijgaven en aanbevelingen van de motorfabrikanten.
  • Longlife Diesel Green voldoet aan de EN 590-norm. Dat betekent dat een brandstof waaraan Longlife Diesel Green is toegevoegd voldoet aan de technische specificaties die fabrikanten van dieselmotoren verplicht stellen voor de garantieverlening.

Bestaat er gevaar voor beschadiging van de motor bij een eerste gebruik van Longlife Diesel Green?

  • Nee, Longlife Diesel Green is ontwikkeld om de afzettingen slechts heel geleidelijk op te ruimen. Het kan 2000 bedrijfsuren/draaiuren duren tot de laatste afzettingen ook uit het uitlaatsysteem zijn verdwenen.

Op welke motoronderdelen heeft Longlife Diesel Green een effect?

  • Het reinigende effect op de injectors wordt door het gebruik van Longlife Diesel Green nog verder versterkt. Zo wordt al na korte tijd weer een homogene inspuiting bereikt.
  • Daarnaast heeft Longlife Diesel Green ook een effect op de rest van de verbrandingskamer (zuigerbodem, ontstekingspunt, cilinderbus, zuigerringen, kleppen, turbo).
  • Bovendien worden ook de hoeveelheden blow-by gassen gereduceerd. Dit verlengt de levensduur van de olie, voorkomt afzettingen, en vermindert een bestaand afzettingsprobleem.

Hoeveel kost Longlife Diesel Green?

  • Longlife Diesel Green kost slechts € 10 per m3 meer dan ULS of EN 590 diesel.

Vanaf welk punt beginnen de meerkosten voor Longlife Diesel Green te lonen?

  • Al vanaf de 1e liter! Als u bijvoorbeeld op 15.000 liter slechts 5% zou besparen, bespaart u toch 750 liter. (Omdat deze score in hoge mate afhankelijk is van de actuele brandstofprijzen, reken ik liever in liters of m3.) Zet deze score u aan het denken?
  • Daarbij komt nog dat er minder reparaties en storingen te verwachten zijn en dat het niet meer nodig is met volle motorbelasting te varen om de motor los te laten draaien.

Waar in Europa kan ik Longlife Diesel Green tanken?

  • In Nederland bij alle Bunkerpartners en Slurink Bunkerstations. Maar ook bij Kieboom-Werkendam BV, Bunkercentrum Dongemond, Terlouw BV Oliehandel, Bunkerstation Delta B.V. en A. Nobel & Zn.; Allround Ship Supply, Bunkerstation P. Pander, V.O.F. Oliehandel van Neijenhof, Van Scherpenzeel’s Oliehandel B.V.
  • In Duitsland bij MSG en hun bunkerstation, bij H. Lohmann, Bunkerservice Rindke, Bosche-Schiffsbedarf, Weert Ihnen, Arnemann William, BSB Bunkerstation en Schiffsbedarf Axinte.
  • In Oostenrijk bij Ferrexpo Port Services GmbH in Wenen.
  • Een gedetailleerd en actueel overzicht vindt u steeds op www.lifetime24.com

Blijft de garantie op de motor behouden bij het gebruik van Longlife Diesel Green?

  • Ja, omdat wij voldoen aan de EN 590-norm.

Blijft de verzekeringsdekking behouden als de intervallen voor olieverversing langer worden?

  • In principe wel, omdat u regelmatig analyses van de motorolie laat uitvoeren en het laboratorium u laat weten of de olie nog verder mee kan of moet worden ververst. Op die manier beschikt u steeds over actuele informatie over de toestand van uw motorolie.
  • Als de verzekeringsmaatschappij of de motorfabrikant vaste intervallen voor de olieverversing voorschrijft, moet u deze echter aanhouden.

Hoe lang duurt het voordat het effect merkbaar wordt?

  • Over het algemeen tussen de 500 en 2000 bedrijfsuren/draaiuren, afhankelijk van de staat van de motor.

Ondanks het gebruik van Longlife Diesel Green roet de motor nog steeds. Hoe kan dat?

  • Vermoedelijk vaart u nog niet lang genoeg met Longlife Diesel Green. Afhankelijk van de staat van de motor duurt het gewoonlijk tussen de 500 en 2000 bedrijfsuren/draaiuren totdat het effect zichtbaar wordt.
  • Maar u moet ook bedenken dat een sterke roetvorming een aanwijzing kan zijn van slecht werkende injectors. In geval van twijfel adviseren wij u uw servicedienst om advies te vragen om defecten te voorkomen.

Waarom is de motor nog niet schoon?

    • Als de motor na meerdere maanden nog steeds niet schoon is, betekent dit dat er aanvankelijk sprake was van een sterke mate van verontreiniging. Longlife Diesel Green verwijdert de verontreinigingen geleidelijk zolang u met Longlife Diesel Green blijft varen.

Werkt het ook als je bijvoorbeeld Long Life Diesel Green bij iedere tweede tankbeurt toevoegt?

    • In principe werkt Longlife Diesel Green ook als je het product slechts bij iedere tweede tankbeurt toevoegt. Maar het effect is dan duidelijk minder. De reinigende werking wordt aanmerkelijk vertraagd en bij sterke verontreinigingen kan het reinigende effect zelfs volledig tot staan komen.

Wat gebeurt er als de dosis te hoog of te laag is?

    • Te hoog: een overdosis kan geen kwaad voor de motor. Integendeel, Longlife Diesel Green verhoogt zelfs enigszins de smeercapaciteit van de brandstof.
    • Te laag: het effect is duidelijk minder.

Hoe werkt Longlife Diesel Green bij een nieuwe motor?

    • Longlife Diesel houdt de motor gedurende een lange tijd na de inloopperiode in een optimale conditie en verzekert langdurig een goed prestatieniveau.